Generated image

kitab al-quran dibakar dipijak!


astaghfirullah.
adakah si Polan bin Polan ini terputus salah satu wayar di kepalanya?
atau dia takmakan obat lagi?

kitab al-quran ialah kitab yang palingggggggg mulia antara semua kitabkitab yang ada.
seharusnya al-Quran diletakkan di tempat yang tinggi.
bukan di tempat rendah apatah lagi di kaki bukan?
seharusnya al-Quran disimpan, dijaga, dipegang dengan sebaikbaiknya.
bukan dibakar!

kitab al-Quran bukanlah untuk dibakar! dan dihina! seperti longgokan sampah!
TIDAK SAMA SEKALI!
al-Quran bukanlah untuk dipijak! seperti daundaun kering di tanah!
BUKAN!
dan al-Quran bukanlah untuk dimainkan! seperti mainan kanakkanak!

***********************




astaghfirullah! apakah ini?

apa yang aku nak sampaikan ni bukanlah nak ajar hampa semua buat bendabenda ni. tak!
aku nak tunjuk yang kita sebagai umat islam kena jaga, kena pelihara kesucian al-quran dan azan daripada dipermainkan oleh manusia yang begini.
bukannya hina orang tu, bukannya tuding jari sapa salah. bukan!

tiada ungkapan dalam islam "hutang hina dibalas hina".
orang yang takdapat hidayah lagi tu hina kita, kita hina depa balik.
tu cara yang salah. cara tu membuatkan kita(umat islam) nampak macam takdak adab, takdak budi bahasa.

aku harap orangorang yang melakukan kerjakerja tak membawa faedah apaapa ni sempat bertaubat.

******************

ampun dan maaf jika ada manamana pihak yang terasa dengan entry yang aku post ni.
and very very sorry sebab entry ni aku TERemosianal siket. sekali lagi aku harap. sangatsangat. lepas entry ni dipostkan, kita sebagai umat islam sedar dengan apa yang berlaku disekeliling pada zaman ni.


0 komen:

Related Posts with Thumbnails